ומתי ר' ברוך מרדכי ייתן שיעור כללי במעלה לבונה?

    ישראל גליס 10 Comment on ומתי ר' ברוך מרדכי ייתן שיעור כללי במעלה לבונה?
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם אנחנו במלחמה? או מאבק ברוע? האם בפעולה מקומית? אולי במבצע מתגלגל? בחרו שם לפעולה "צוק איתן " ומיד קמו יודעי עיתים לצטט פסוקים מהתנ"ך מהזוהר ומהתלמוד על כל השמות והוסיפו רמזים ל"כיפת ברזל".

    כמוני ישנם עדין כאלו שחיים עדין וזוכרים מלחמות כאן בארץ ישראל ממלחמת השחרור מבצע קדש, מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כפור, הפשיטה לסמוע, מבצע אנטבה, מלחמת לבנון הראשונה והשניה, המלחמה בפדיון, פתח ועד לחמאס.

    במה שונה המלחמה הזאת מאחיותיה ?

    בעוד במלחמות לכל אורך ההיסטוריה הינו שבועיים מאחורי מצבעים ומפקדים עטורי שם כמו רבין, שרון, גנדי, שמענו את שירי התהלה של גדולי המשוררים הישראלים [נאצר מחכה לרבין] היום אנחנו בעידן אחר.

    כאלו שחושבים שהם מנהיגים ומובילים ובפרט הראש שיש לו יותר שונאים מאוהבים – שימו לב כמה מנדנטים יש לו ומה בתוך מפלגתו חושבים עליו, אז למישהו יש ספק בידי מי אנחנו נתונים?

    אז על הניסים שבכל יום כולנו קוראים ומדברים ומה תפקידו של הנועם אלימלך או ספר התיקון הכללי עושים פלאים במבצע הזה.

    במלחמה הזאת לכל אזרח שני יש את הקשר בכיס בצורת טלפון כשהוא מודע כל רגע מכל קבוצה אחרת מה קורה בשטח. עידכונים ובקשת תפילות עם שמות הפצועים וזכרון למתים.

    אנחנו קוראים את קריאת הרבנים לתפילות גם במכירת הספרים החסידית ב"בית ברכה" של קרלין סטולין בירושלים עוצרים את הכל ומקיימים תפילה, תפילה של הרב יצחק בצרי שליט"א, כולם אומרים וצועקים אחדות כשכולנו ביחד אף אחד לא יכול עלינו.

    אוי כמה אלו צודקים והאם יש באמת אחדות בתוך המחנה ?

    אז כלפי חוץ יש סימני התנדבות גדולים מאד מתפרסמות ידיעות מרננות על קבוצות או יחידים שעוזבים הכל ורצים לעזור, אבל האם האחדות באמת קימת? האם יש סיכוי שהרב דרוקמן או הרב אליקים לבנון יתנו שיעור כללי בישיבת חברון, מיר, עטרת ישראל? ובמקביל הרב מרדכי פרבשטיין או הרב אריה פינקל או הרב ברוך מרדכי אזרחי יתנו שיעור כללי באור עציון או בישיבת מעלה לבונה.

    או האם האדמו"ר מויזניץ ילך לשולחן שבת הנקרא טיש אצל האדמור מנדבורנה או הרב מאיר מזוז ימסור שיעור כללי ביחוה דעת? להגיד יחד תהילים בכותל או במירון וקבר רחל זה לא אחדות.

    ולסיום מתקימים הלויות של קדושים שמסרו את נפשם עבור כלל עם ישראל האם רואים אדמו"ר או ראש ישיבה באחת ההלוויות?

    הרבה שאלות המנקרות במוחי ובמוחם של רבים. הלואי ותבוא עלינו במהרה אחדות אמיתית.



    10 תגובות

    מיין תגובות
    1. 10

      הרב פרבשטיין ראש ישיבת חברון היה בעבר ראש כולל דיינות סרוג בישוב פסגות. הגרז"נ גולדברג והגר"א וייס ובעבר גם הגר"ש פישר מוסרים שיעורים בישיבות סרוגות רבות. ב"ה יש במחנה החרדי מי שהאחדות עבורם אינה רק סיסמה.

    2. 9

      זה לא זמן ראוי לדבר על מחלוקות. אלא ההיפך, עמ"י מנסה להתאחד וכידוע האחדות היא הדבר הקשה בזמננו אז ראוי לחזק את האחדות ולא לנסות בכח לייצר מחלוקות שאנו מנסים להדחיקם בעת ההיא!!!!!!

    3. 8

      בשביל מה צריך לכתוב כאלו כתבות זה היפך האחדות וזה מעורר שנאה
      זה לא אחדות זה רק נותן רעיונות למחלוקת
      אין צורך זה מיותר לחלוטין!!!

    4. 7

      ,אין צורך בשעה זו לומר ההיפך מסנגוריה. יש לכל אחד להרבות בכבוד שמים כבוד התורהה וכבוד אהבת אחים.
      יש אימרה ידוע בשם האדמו"ר מוויז'ניץ בעל האמרי חיים זצ"ל, אין חיוב להיות טוב ‏‏ עם כל אחד, אך יש חיוב להיות טוה לכל אחד. וד"ל.

    5. 6

      חבל על הדברים המקטרגים הללו שכתבת עכשיו, תמיד יש לך מאמרים חכמים אבל עכשיו קיטרגת!!! כן אנחנו מאוחדים, להתפלל יחד זה כבר מספיק שסאטמר מתפללים למען ארץ ישראל זה לא מספיק. זה לא הזמן לחפש דקויות איפה לא מאוחדים. כולם מאוחדים ורוצים לעזור ומתפללים אחד על השני. ומי שלא חושב כך אז זה הזמן לסייג לחכמה שתיקה!

    6. 5

      מה זה קשור זה לזה?
      לכל אחד יש דעות ודרך חיים משלו,מה זה סותר שכשישראל נתונים בצרה-למרות חילוקי הדעות ולמרות הכל – התפילות והרחמים בכל פה ולב!
      דווקא כאן נמדדת אהבת ישראל!!!!!!!!!!!!!!!!!! יש ערבות מלאה והדדית!
      אשריך עם ה' שככה לו!
      בשורות טובות.

    7. 4

      חברים צר לי שלא היתי מובן , אני מתחנן לאחדות אמיתית ולא צבועה אני ברוך ה' מחובר עם כולם יש לי בני דודים מנטורי קרתא ועד הבית היהודי וכואב לי הרחוק והשנאה בינהם ואני מצפה שבמשפחה המורחבת בימים אלו נתאחד באמת ובהלויות שמתקימים כרגע יגיעו ראשי ישיבה אדמורים ועוד ונכאב איתם את כאבם
      ראו את האדמור מקרלין שירד לשדרות ולחילים שאפשר להגיע אליהם והתענין בשלומם

    8. 3

      איי, אייי. כואב הלב, שכך נכתב. כשם שיש מצוה לומר כך יש מצוה לא לומר. בשביל מה זה היה חסר הכתבה הזו?
      כששרים בביתנו ובאלפי רבבבות בתי ישראל, בליל שבת "ויהיו רחמיך מתגוללים על עם קדשך", זוהי אינה מליצה. על העם כולו, ולא רק על סקטור מסויים.
      יהי רצון ויקויים בנו "הראנו ד' חסדך וישעך תתן לנו", ויהיו רחמיך מתגוללים על עם קדשך" ונראהו עין בעין בשוב ד' ציון" אמן

    9. 2

      אז זהו, אתמול השתתפתי בהלוויה של הקדוש אביתר תורג'מן הי"ד בהר הרצל. חבל שאתה, הרב גליס לא היית שם ואם כן, היית מצטרף למאות בחורים ואברכים חרדים שהיו שם עם כל הלבוש החרדי וכואבים יחד עם כל עמ"י את האבדות הגדולות. אם היית שם היית מצטרף גם לרב קוק- רבה של רחובות שליט"א וכן לרב שלמה עמר הראשון לציון שליט"א . כמדומני שהם חרדים. מרגש היה לראות את האחדות החזקה שהיתה שם. כולם בכו : חרדים, חילונים, ודתיים. בעת כזאת כולנו עם אחד ,מאוחד וחזק !!! עמ"י מאוחד יותר מכל תקופה אחרת. וזה הזמן להרבות שלום בעולם ובפרט בין יושבי הארץ הזאת.
      הקיטרוג מיותר לגמרי ברגעים שחיילנו נאבקים עד זוב דם עם גדולי השונאים והמרצחים בעזה, ברגעים שאנשים זרוקים במקומות שונים בארץ כי אינם יכולים עוד לסבול את מנת החרדות שמלווה אותם כבר זמן ארוך.
      הקיטרוג מיותר בזמן שעמ"י מגלה את אחת משעותיו היפות, נתינה, הארחה ותמיכה במשפחות מהדרום. הקיטרוג מיותר בזמן שהציבור החרדי והכללי מתחזק ביותר בלימוד התורה וקיום המצוות להצלחת המערכה. אכן, הקיטרוג באמתץ מיותר!!!! נשמח לקרא מאמרים ברוח אחרת, ברוח הנתינה והאהבה הגדולה שקיימת דווקא בעת הזאת למרות כל חילוקי הדעות השונים! נשמח מאוד! בתפילה לביאת גואל צדק במהרה בימנו אמן!

    10. 1

      למישהו שחושב ולשאר המגיבים- חזקו ואמצו. כיף לקרוא תגובות כאלו.
      ואני רוצה לשאול את הכותב הנכבד- אולי תסביר לי מה זאת אומרת "אחדות צבועה"- מי מתיימר לקבוע מה היא אחדות "אמיתית"?
      וכי אחדות נמדדת דווקא במצב שבו רב מחוג מסוים, ייתן שיעור בישיבה השייכת לחוג אחר? למה ומדוע?
      תמיד היו בעמ"י מנהגים שונים וקהילות שונות- נו, ואז מה?
      כשכולנו מתפללים ביחד על אותם חיילים יקרים- זאת לא אחדות "אמיתית"?
      כשכולנו מקבלים קבלות למען שלום כל עמ"י, ללא הבדל סקטוריאליים- זאת אחדות צבועה חלילה?
      בתקופה הזאת פשוט מרגישים אחדות ( אמיתית, לא צבועה!) בין כל חלקי עמ"י.
      כך שכדאי וצריך לדבר רק דברי שלום, אהבה וסנגוריה על עמ"י.